Avui dedicaré la meva entrada a l’anàlisi d’un bloc educatiu: Arran de Pupitre, que ofereix
reflexions, comentaris i eines des de la perspectiva de l’experiència del seu
creador, Ramon Barlam Aspachs, un educador amb vint anys d’experiència
en el camp de l’educació i les TIC.
Un dels aspectes que m’ha dut a escollir aquest bloc és la implicació que
mostra l’autor, reflexada, per exemple, en el fet de que dedica el bloc a un
ex-alumne que va perdre la vida i al que troba a faltar.
L’autor del bloc l’utilitza per a compartir experiències personals viscudes
a l’institut on imparteix classes a adolescents, reflexions sobre la seva feina
i crítiques als canvis que està patint el nostre sistema educatiu actualment.
Per a tot això, utilitza bàsicament entrades amb força text tot i que
acompanyades amb imatges, presentacions i vídeos.
Es tracta d’un bloc individual on el creador és l’únic administrador dels
posts, per tant en Ramon Barlam Aspachs és l’única persona que afegeix al bloc
nous continguts. Tot i així, cal dir que convida a la participació d’altres membres de
la blogosfera, a través de comentaris, molt populars entre els seus seguidors, aspecte
que dona més vida al bloc. El creador utilitza els comentaris com a eina per a
comunicar-se amb els seus seguidors (professors, amics, professionals del
sector educatiu...) i conèixer les seves opinions sobre els posts publicats.
El bloc s’organitza cronològicament: Dins de cada mes, trobem els títols de
les entrades publicades durant aquell període de temps, sense que existeixi cap
altre tipus d’estructura o classificació (etiquetes...)
La plataforma utilitzada en aquest bloc és la ja coneguda per tots
nosaltres: Blogger.
Pel que fa a les competències treballades des del bloc, al no ser un espai
dirigit als alumnes, no es dedica a la publicació d’exercicis, activitats,
continguts didàctics... Sinó que publica les experiències viscudes com a professor (reflexions sobre el darrer dia de classe,
consells per a començar el nou curs motivat, etc).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada